Jak łatwo zwiększyć swoje pozycjonowanie w wyszukiwarkach dzięki tym prostym, tanim technikom SEOOptymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) to proces zwiększania ilości i jakości wyników wyszukiwania w wyszukiwarkach dla Twojej witryny. Kiedy potencjalni goście szukają hoteli, restauracji lub innych firm, zwracają się do wyszukiwarek, aby znaleźć odpowiednie strony internetowe. Strony ,którym zapewnimy skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach, są znajdowane znacznie łatwiej niż te o niższej pozycji. Nie chodzi tylko o to, aby Twoja witryna znalazła się na liście wszystkich innych katalogów; chodzi o to, aby Twoja witryna znalazła się na pierwszej stronie tych indeksów, aby ludzie mogli Cię szybko i łatwo znaleźć.

Co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz

Pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, to jakie słowa kluczowe wybrać. Aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe dla swojej działalności, należy przeprowadzić badania słów kluczowych. Zacznij od sprawdzenia, jakich terminów używają ludzie, kiedy szukają Twojej firmy. Następnie znajdź słowa kluczowe, które mają niską konkurencję, abyś mógł łatwo znaleźć się w rankingu dla tych słów. Następnie można użyć tych terminów do stworzenia treści, które będą się plasować na tych słowach kluczowych na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Następnie należy przygotować witrynę do osiągnięcia sukcesu. W tym celu należy upewnić się, że witryna znajduje się na niezawodnym serwerze, jest szybka i łatwa w nawigacji oraz zawiera odpowiednią treść. Strona, która ładuje się powoli, może zniechęcić odwiedzających. Upewnij się, że Twój dostawca usług hostingowych jest w stanie obsłużyć spodziewany ruch na stronie.

Buduj wysokiej jakości backlinki

Słowa kluczowe są nie tylko tym, co optymalizujesz w swojej treści, ale również tym, co optymalizujesz w swoich backlinkach. Kiedy inna strona lub blog zamieści link do twojej treści, możesz użyć swoich słów kluczowych w tym linku. W ten sposób buduje się wysokiej jakości link zwrotny. Może to bardzo pomóc w rankingach. Podczas budowania tych linków zwrotnych należy upewnić się, że są one związane z treścią użytkownika. Należy upewnić się, że druga strona jest godna zaufania i że dotyczy pokrewnego tematu. Jeśli link nie jest powiązany lub pochodzi z witryny o niskiej jakości, może to w rzeczywistości zaszkodzić twoim rankingom.

Wykorzystaj marketing wideo

Filmy wideo nie tylko dostarczają dodatkowej treści na Twoją stronę, ale także służą jako sposób na podniesienie pozycji w wyszukiwarkach. Filmy wideo są bardzo skutecznym sposobem na przyciągnięcie klientów i są znacznie chętniej udostępniane w mediach społecznościowych niż treści pisane. Marketing wideo staje się coraz ważniejszym narzędziem marketingowym, a 85% marketerów planuje zwiększyć budżet na marketing wideo w 2018 roku. Dlatego tak ważne jest, aby włączyć wideo do swojej strategii marketingowej. Niestety, tylko 36% małych firm korzysta obecnie z marketingu wideo, co daje ogromną szansę na wyróżnienie się z tłumu. Wybierając rodzaj materiału wideo, masz kilka możliwości. Pierwszą z nich jest explainer video, którego celem jest wyjaśnienie, czym zajmuje się Twoja firma i dlaczego ludzie powinni kupować właśnie u Ciebie. Innym rodzajem filmu może być film z referencjami, w którym klienci wypowiadają się na temat produktu lub usługi.

Nieustannie aktualizuj swoje treści

Jedną z najlepszych wskazówek SEO dotyczących treści jest to, aby nigdy nie przestawać tworzyć nowych treści. Kuszące może być opublikowanie kilku wpisów na blogu, uzyskanie dobrych wyników dla kilku słów kluczowych, a następnie zakończenie działalności. Jednak wyszukiwarki stale się rozwijają. Google i inne wyszukiwarki ciągle wymyślają nowe sposoby tworzenia rankingów stron internetowych. W związku z tym musisz stale wprowadzać innowacje i aktualizować swoją witrynę. Chcesz mieć pewność, że dodajesz nowe treści, kiedy tylko jest to możliwe, ale także aktualizujesz starsze treści, aby zachować ich świeżość. Pomoże Ci to utrzymać się na szczycie SERP-ów na dłużej. Może to również sprawić, że ludzie będą często wracać na Twoją stronę, ponieważ zawiera ona świeże treści.